خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش

 

خدمات پس از فروش - عکس اول

 

خدمات پس از فروش محصولات شرکت پویا گستران حیان.

 

شرحی بر خدمات پس از فروش

 

خدمات پس از فروش طبق تعریف پایه، خدمات پس از فروش مطابق نظریه متخصصان عبارت است  از تعهدی كه شركت‌ها برای پاسخگويی به نياز مشتريان براي پشتيبانی در يك دوره زمانی معین (با نگاه كسب و كار) ارائه مي‌دهند. ولی آنچه که در بازارهای محصول‌گرا به طور معمول کاربرد دارد ،خدمات پس از فروش اینگونه تعریف می‌شود:

خدمات پس از فروش خدمتی است که از سوی کارخانه سازنده به مشتری پس از فروش محصول ارایه می گردد.

این خدمت می‌تواند شامل  مواردی از قبیل : تعمیر یا تعویض قطعه معیوب در طی مدت گارانتی یا بیشتر باشد. خدمات پس فروش ذقیقا به محصول فروخته شده مرتبط است.

هر چند این تعریف را می توان،  جامع و کامل دانست، اما با توجه به تمایل سازمان‌های محصول‌محور  به شیوه ای متفاوت در دنیای کسب و کار، به تعریف دومی از خدمات پس از فروش پرداخت، آنگاه سازمان‌های خدماتی از این تعاریف بهره نبرده و از آن بهره‌مند نخواهند شد.

مانند: بانک‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی.

 

تعریفی دیگر از خدمات پس از فروش

 

خدمات پس از فروش عبارتست از ابزار بازاریابی به منظور وفادارسازی مشتریان بالفعل از طریق شناخت و برآورده سازی نیاز اینگونه مشتریان.

سازمان خدمات پس از فروش

 

سازمان خدمات پس از فروش به واحدی اطلاق می‌گردد که دارای دو فرایند اصلی می‌باشد.

  1. واحد خدمات
  2. واحد قطعات

به این ترتیب سازمانی که فاقد یکی از آن واحدهای اشاره شده باشد، به نام خود شناخته می‌شود.

به‌طور مثال واحدهایی که فاقد فرآیندهای قطعاتی هستند بنام واحدهای خدمات شناخته شده و نباید از نام خدمات پس از فروش از آن استفاده کنند.

به این ترتیب سازمانی که بتواند تمامی نیازهای مشتریان را از لحاظ فنی و قطعاتی تأمین کند بعنوان واحدهای خدمات پس از فروش شناخته می‌شود.

 

خدمات

 

مدیریت خدمات شامل فعالیت‌های اصلی زیر می‌باشد

 

  1. شبکه نمایندگی‌ها
  2. واحد وارانتی (گارانتی)
  3. واحد پشتیبانی فنی
  4. واحد آموزش فنی
  5. تعمیرگاه‌های مرکزی
  6. وا احیاناً واحدهای امدادی و خدمات ویژه

پشتیبانی فنی

یکی از وظایف اصلی واحدهای خدمات پس از فروش ارایه مشاوره‌های فنی به مشتریان و نمایندگی در هر دو سو می‌باشد.

این واحد وظیفه دارد نیازهای فنی مشتریان را شناسایی و راهکارهای لازم برای پاسخگویی به این سوالات تدوین نمایند.

مانند: پیامک‌های فنی، کتابچه‌های راهنما، کتابچه‌های تعمیراتی، محتواهای فنی در وب‌سایت و غیره…

 

خدمات پس از فروش

 

تمامی محصولات شرکت دارای ضمانت و خدمات پس از فروش به بازار ارایه می گردد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ما بخوانید